Багато хто з мешканців багатоквартирних будинків скаржаться на якість послуг житлово-комунальних господарств. Люди хочуть більш раціонально користуватися належним їм майном. Тому вони можуть відмовитися від послуг ЖКГ і сформувати об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ, або ОСМД (російською мовою)). Така практика діє і в європейських державах, і називається вона «кондомініумом».
Реєстрація такої форми власності передбачає підготовку документації та виконання певних завдань в строк. Всі процедури здійснюються строго за законом.
Фахівці юридичної компанії «Касьяненко і партнери» готові надати допомогу в реєстрації ОСББ (ОСМД), виконати роботу з підготовки документації, а також супроводити від початку до кінця на всіх етапах.
Перелік документів для створення ОСББ (ОСМД)
Потрібно відзначити, що ОСББ (ОСМД) – це юридична особа. Тобто, при оформленні даного статусу потрібно дотримуватись законів, що стосуються реєстрації юридичних осіб. При цьому слід враховувати певні нюанси. Один з них: об’єднання може бути створено в межах тільки одного житлового комплексу. Відразу на декілька об’єктів це правило не поширюється.
Тепер слід перейти до основного питання – документації. Форми для заяв встановлюються законами України.
Як реєструється ОСББ (ОСМД)
Щоб створити об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, слід діяти за чітко збудованим алгоритмом:
- Скликати збори власників. Такі можливості є у власника, старшого по будинку або ініціативної групи. При цьому в групі повинно перебувати не менше трьох власників (не має значення, квартир або офісних приміщень). За два тижні до зборів треба скласти розписки або написати листи й відправити їх поштою. В обов’язковому порядку зазначаються точний час і місце проведення. Крім того, необхідно підготувати проєкт статуту, яким будуть користуватися власники після створення об’єднання.
- Проведення зборів. Воно вважається правомірним і офіційним, якщо присутня половина всіх зареєстрованих власників. Якщо зібралося менше людей, то рішення, прийняті з тих чи інших ініціатив, не зараховуються. Тепер варто перейти безпосередньо до зборів: на них розглядаються питання, що стосуються створення об’єднання. Там же власники знайомляться з проєктом статуту, затверджують або вносять правки до нього. Документ приймається, якщо за нього проголосувало дві третини присутніх на установчих зборах, як мінімум. Що стосується голосів: кожен власник має право тільки на один голос, не дивлячись на кількість належних йому приміщень (їх може бути й більш як два, але це не грає принципової ролі).
- Реєстрація ОСББ (ОСМД). Щоб оформити ОСББ, потрібно звернутися в міську адміністрацію і подати документи. До переліку документів входять: реєстраційна картка; протоколи зборів; затверджений статут власників (слід надати два оригінали та три копії); список потенційних співвласників багатоквартирних будинків.
- Внесення інформації до державного реєстру. Після подання та розгляду документів дані про ОСББ вносяться до Державного реєстру неприбуткових установ та організацій. Членам правління потрібно написати заяву для постановки на облік в місцевому відділенні Державної фіскальної служби. Заява заповнюється за встановленою формою 1-РН. Додатково надаються ксерокопії установчих документів.
- Відкриття рахунку в банку для здійснення фінансових операцій.
Потрібно відзначити, що членами ОСББ можуть бути тільки власники приміщень. Орендарям таке право не надається.
Реєстрація ОСББ за допомогою Юридичної компанії “Касьяненко і партнери”
Наші фахівці допоможуть здійснити реєстрацію ОСББ:
- складуть і оформлять установчу документацію, протоколи, зміст і форма яких встановлена українським законодавством;
- зареєструють будинок як юридичний об’єкт і організовують постановку на облік в уповноважених органах і фондах;
- проведуть заходи щодо отримання статусу об’єкта як об’єднання співвласників багатоквартирного будинку та неприбуткової організації;
- допоможуть з внесенням до Державного реєстру;
- проконсультують стосовно функціонування об’єднання всіх юридичних аспектів.