click fraud detection

Як захистити себе при купівлі товарів через інтернет: поради юристів ЮК “Касьяненко та партнери”

захист прав споживачівВ умовах карантину багато сфер  життя у всьому  світі перейшли в сферу онлайн. Так, українці не стали винятком. Під час світової  пандемії ми навчились працювати, розважтись, спілкуватись, купувати – онлайн.  І навіть після відкриття магазинів, торговельних центрів, все ж таки багато хто звик до замовлень дистанційно. Це швидко і зручно. Адже ти можеш замовити будь що – від меблів до  одягу  чи їжі у будь-який час з телефону. Але це тільки одна сторона медалі.  З  появою нових інтернет магазинів, інстаграм сторінок  і служб доставок, з’явились і багато шахраїв, які наживаються на загальній ситуації в країні. Покупець – це споживач. І якщо він не знає свої права , то може стати жертвою шахраїв.

Для багатьох споживачів буде новиною, що покупка через інтернет – це теж договір, укладений на відстані, тобто договір, укладений виконавцем зі споживачем за допомогою засобу дистанційного зв’язку. В цілому ж інтернет-шопінг майже нічим не відрізняється від звичайного договору купівлі-продажу. Але для того, що знати як саме захистити свої права, треба керуватись Цивільним кодексом України, а саме положеннями про договір купівлі-продажу, та нормами Закону України «Про захист прав споживачів».

Перед покупкою товару онлайн, зверніть увагу на те, скільки часу продавець на ринку, скільки позитивних відгуків про його роботу. Також на сайті має бути наступна інформація:

  • найменування продавця,
  • його місцезнаходження,
  • основні характеристики продукції;
  • ціна, включаючи плату за доставку та умови оплати;
  • гарантійні зобов’язання.

Щоб уникнути невдалої покупки в інтернет-магазині, радимо споживачам звертати увагу на наявність на сайті інформації, передбаченої статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів», зокрема найменування та місцезнаходження продавця. У разі їх відсутності варто взагалі відмовитися від придбання товару.

Якщо ви все таки упевнились у надійності магазину, варто звернути увагу про способи оплати товару. Звичайно, надійний спосіб – це відправлення товару з післяплатою. Післяплата – спосіб розрахунку, коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділенні та за додаткову плату надсилаються продавцеві. При післяплаті можна оглянути товар прямо у відділенні та відмовитися від купівлі, якщо він не підійшов. Якщо продавець настійливо вимагає передоплату за товар,  скоріше за все у такому випадку ви не побачите ні товар, ні  гроші, які ви попередньо відправили продавцю.

Якщо Ви оплатили покупку в Інтернеті, а продавець  не відправив куплений товар – зверніться до свого банку із заявою про повернення сплачених коштів. Банк пояснить, чи можливе повернення коштів, скоординує подальші дії та проведе розслідування. Якщо ж через банк повернути гроші не вдалося – звертайтеся із позовом про відшкодування коштів до суду.

Пам’ятайте,  що дуже важливо зберегти чек про оплату товару.  Адже у будь якому випадку – це і є ваш основний «документ» . Завдяки ньому  покупець має право розірвати укладений через інтернет договір і повернути товар протягом 14-ти днів з моменту одержання товару. Після закінчення цього терміну повернення можливе тільки за гарантією. Це правило поширюється за умови, якщо що вони не використовувалися і зберегли товарний вигляд та ярлики.

Отже, якщо ви не отримали товар після оплати і вам не повернули кошти, товар не приймають назад протягом 14-ти днів або товар не ремонтують по гарантії, перше, що потрібно – написати скаргу на адресу продавця. Якщо претензія буде проігнорована, то потрібно буде подати заяву в правоохоронні органи або звернутися в суд. Власники Інтернет-магазину не є недосяжними. Сайт знаходиться на хостингу,  тобто це говорить про наявність паспортних даних власника. Якщо на ресурсі вказано юридичну адресу, то ви можете відразу подати в суд і відстояти свої права споживача. У разі отримання відмови на претензію – вирішити спір через суд. Слід зазначити, що судовий збір за подання позовної заяви про захист прав споживачів не сплачується. Отже, якщо ви знаєте свої права як споживач, то маєте змогу отримувати якісну послугу від продавця.

У разі, якщо справа про шахраїв дійде до суду, ви можете звернутись за допомогою до професійних  адвокатів «Касьяненко та партнери»  по телефону (067) 239-93-88

Якщо вам просто необхідна консультація юриста – так само сміливо можете звертатися до наших фахівців!

Рейтинг
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)
blankЗавантаження...
Подписаться
Уведомление о
0 Комментарий
Inline Feedbacks
View all comments
blank

Ми використовуємо файли cookie для отримання інформації про те, як ви використовуєте наш Веб-сайт. Детальніше

Cookie-файли

Ми використовуємо файли cookie для отримання інформації про те, як ви використовуєте наш Веб-сайт. Cookie-файли дозволяють нам забезпечити можливість використання Веб-сайту в більш зручному і доступному форматі. Такі файли, як правило, не містять будь-які дані, які дозволили б нам ідентифікувати вас як конкретну фізичну особу. Ваші дані будуть оброблятися з використанням cookie-файлів протягом дозволеного вами періоду.


Політика використання файлів Cookie / Cookie Policy
Згода користувача на правила користування веб сайтом
Згода на збір, обробку та передачу персональних даних

Закрити