Сучасні технології розвиваються з кожним днем. Хто б міг подумати якихось 10 років тому, що зовсім скоро все, що нам буде потрібно для будь якої покупки – це телефон. Епоха гаманців відходить у минуле, адже тепер навіть гаманець і всі ваші дані – електронні. Все більше людей щодня розраховуються телефоном за все – від кави, доставки їжі чи продуктів в магазинах – до покупок на сотні тисяч гривень. З одного боку, це дуже зручно, адже не потрібно з собою постійно носити гаманець, готівку чи документи . З іншого – шахрайські схеми теж не стоять на місці – аферисти навчились красти гроші не тільки фізично, а й онлайн з карток.
Отже, способів заволодіння вашими коштами прямо з картки є безліч. Так, наприклад, якщо ви випадково залишите картку в банкоматі і вона працює безконтактно – злодій може розраховуватись нею будь де без вашої участі.
- У разі наявності пароля – не записуйте його на окремий аркуш чи в телефон.
- Не використовуйте прості паролі з однакових цифр чи дат народження. Телефон також можуть викрасти з усіма вашими даними. Також злодії використовують спеціальні шпигунські програми, які допомагають красти гроші онлайн прямо з картки, або розсилають сумнівні повідомлення чи дзвінки з проханням терміново повідомити ваші паспортні дані або пін код картки.
- Пам’ятайте , ні в якому разі і нікому не потрібно повідомляти пароль від картки або телефону чи паспортні дані.
Якщо ж так вийшло, що все таки шахраї викрали певним чином кошті з вашого ранку, для початку – не панікуйте. Як тільки ви виявили факт втрати коштів – негайно повідомте в банк. Це можна зробити через гарячу лінію або фізично у відділені банку. До моменту повідомлення користувачем банку ризик від збитку здійснення операцій і відповідальність за втрату коштів несе користувач. А з моменту повідомлення банку ризик збитків від здійснення операцій несе вже банк. Бажано це зробити не пізніше протягом доби з моменту виявлення крадіжки. Наступний крок – одразу заблокуйте картку.
Потім напишіть претензію в банк і отримайте на руки завізовану копію звернення із зазначенням дати. Це буде доказом того, щоб своєчасно звернулися в банк і повідомили про шахрайство. Наступний крок – обов’язково звернутись в поліцію і написати заяву за статтею шахрайство.
Банк, який випустив банківську карту, після того, як отримав повідомлення або заяву про втрату коштів з банківської карти зобов’язаний:
- ідентифікувати користувача,
- зафіксувати обставини ситуації,
- зафіксувати дату, час і хвилини його звернення.
Банк зобов’язаний негайно зупинити дії операцій з використанням банківської карти стороною.
Якщо після написання заяв ви все ж таки отримали відмову про повернення коштів банком – потерпілий має право звернутися до суду за місцем знаходження банку в порядку цивільного судочинства.
У цьому вам можуть допомогти адвокати Юридичної компанії «Касьяненко і партнери» (067) 239-93-88.
Пам’ятайте , що відповідальність клієнта є важливим чинником. Тобто позичальник не буде відповідати за шахрайські дії з його карткою та матеріальну відповідальність за неналежні платіжні операції в разі дотримання таких умов:
– своїми діями або бездіяльністю позичальник не сприяв утраті або незаконному використанню інформації, що дає змогу ініціювати платіжні операції (тобто крадіжка коштів сталася не з вашої вини) ;
– виявивши безпідставне списання коштів, позичальник невідкладно повідомив про це в банк і правоохоронні органи.
Клієнт має право вимагати від банку втрачені гроші, оскільки не несе відповідальності за здійснення платіжної операції, якщо картку використовували без його фізичної участі або ідентифікації.