click fraud detection

Права власності на квартиру

Проведення будь-якої угоди, пов’язаної з питаннями нерухомості, передбачає обов’язкову процедуру оформлення власності. Тому в процесі покупки квартири в новобудові або на вторинному ринку, рекомендується подбати про те, щоб отримати права власності на квартиру або будинок.

Згідно із законом процедура оформлення прав власності на квартиру – це необхідна умова, яка стосується всіх капітальних об’єктів нерухомості. Однак далеко не кожен знає, які документи потрібно підготувати і куди потрібно звертатися.

Оформлення права власності на квартиру: куди звертатися

Починаючи з 1 січня 2016 року, в українських законах відзначають деякі зміни, що стосуються питань реєстрації права власності на певні види нерухомості. Серед таких змін важливо відзначити:

  • Було знято обмеження на реєстрацію представлених об’єктів.
  • Свідоцтво про право реєстрації наразі не видається в паперовому вигляді.
  • Вся інформація, що стосується зміни власника певного об’єкта, фіксується в електронному реєстрі.

Питаннями, пов’язаними з процедурою оформлення права власності на житло, займаються дві організації:

  • Нотаріальна контора. Нотаріус може виконати процес реєстрації нерухомості, незалежно від її розташування.
  • Центр надання адміністративних послуг. Даною процедурою займається державний реєстратор.

Чи потрібно повторно реєструвати право власності

Інформація, що стосується зміни власника певного об’єкта нерухомості, стала вноситися до державного реєстру тільки з 1 січня 2013 року. Таким чином, інші операції, які раніше проводилися з цією нерухомістю, не були зафіксовані. Попри це, в законах не вказано, що необхідно організувати повторну реєстрацію прав власності на квартиру, яка була зареєстрована задовго до 2013 року.

Всі дані про власника цієї квартири будуть представлені в електронному вигляді під час перереєстрації майна. А якщо власник не бажає продавати нерухомість, значить – повторна реєстрація не буде потрібна.

Оформлення права власності на квартиру в новобудові в Україні

Все більша кількість молодих сімей купують квартири від компанії-забудовника. Однак, вибираючи варіант в новобудові, варто бути готовим до того, що не завжди забудовник бере участь у переоформленні житла. Тому покупці повинні бути підготовлені до самостійної процедури реєстрації.

Технічний паспорт

Займаючись питаннями оформлення прав власності, важливо врахувати один з найпопулярніших документів – технічний паспорт. Замовити даний документ можна у сертифікованих інженерів.

Як правило, паспорт виготовляють протягом 5 робочих днів. Однак це платна послуга, яка обійдеться новому власникові в 400 грн. Також, можливий варіант виготовлення документа в найкоротші терміни (менше ніж 5 днів), але така послуга коштуватиме дорожче.

Документи для реєстрації права власності

Коли технічний паспорт отримано, потрібно звернутися до нотаріуса або в державні органи. Важливо підготувати заяву з проханням виконати реєстрацію прав власності житла в новобудові. Для виконання такої процедури рекомендується попередньо підготувати наступні документи:

  • паспорт та ІПН;
  • отриманий технічний паспорт на нерухомість;
  • договір, який був складений між покупцем і продавцем – компанією-забудовником (додатково додаються всі угоди до договору);
  • підтверджувальні документи від компанії-забудовника про те, що об’єкт введений в експлуатацію і має відповідний поштову адресу;
  • акт прийому-передачі нерухомого майна.

Коли всі документи зібрані – здійснюється їх перевірка на справжність, яка триває близько 5 днів. Якщо все в порядку, тоді новий власник отримує право власності на житло та виписку з реєстру, що свідчить про зміну інформації. На виписці немає ніяких підписів або печаток – роздрукований документ у форматі А4. Роздрукувати виписку можна самостійно, зайшовши на офіційний сайт Міністерства юстиції України.

Оформлення права власності на квартиру: вторинна нерухомість

Придбана нерухомість на вторинному ринку реєструється разом з підписанням відповідних паперів: договору купівлі-продажу, дарування, прийняття спадщини та ін. Основна перевага цієї процедури – відсутність необхідності готувати додаткові документи.

Однак договір обов’язково посвідчується нотаріусом – приватним або державним. Таким чином, нотаріус перевіряє право власності, технічний паспорт і документи, що підтверджують особу продавця і потенційного покупця. Список документів залежить від умов, на яких базується процес передачі майна від однієї особи до іншої.

Оформлення права власності на квартиру у спадок

При отриманні квартири у спадок, знадобиться наявність свідоцтва про право на спадщину. Щоб отримати таке свідоцтво, важливо запастися терпінням і вільним часом:

  1. Відвідати нотаріальну контору, де потрібно буде завести спадкову справу. Виконати цю процедуру необхідно протягом 6 місяців після смерті власника житла.
  2. Підготувати комплект документів.

Реєстраційний процес квартири, яка перейшла у спадок нагадує процедуру, яка проводиться для придбаного об’єкта на вторинному ринку. Відмінність полягає в одному – в спеціальному документі, що дає дозвіл на проведення реєстрації.

Оформлення права власності на квартиру при іпотеці

Для придбання квартири в іпотеку здійснюється підготовка іншого пакета документів, що помітно відрізняється від списку, який буде потрібно при покупці житла на вторинному ринку або в новобудові.

Виконуючи таку угоду, кожен покупець повинен пам’ятати, що до того моменту, як він виплатить всю суму за квартиру – вона знаходиться під банківською забороною. Тому покупець не має права вільно розпоряджатися житлом, в якому він проживає.

Оформлення права власності на квартиру – висновок

Вся нерухомість потребує проходження реєстрації. Починаючи з 1 січня 2013 року, вся інформація про власників даних об’єктів фіксується в електронному вигляді – в Держреєстрі. Вільний доступ до такого реєстру мають також нотаріуси. Для оформлення прав власності рекомендується звернутися до приватного або державного нотаріуса, а також – до Центру надання адміністративних послуг.

Якщо отримання прав власності на житло було до 2013 року – проведення повторної перереєстрації є необов’язковою процедурою. Всі зміни до Держреєстру вносяться під час продажу Вашої квартири.

Наразі скасовано процедуру видачі довідки про право власності у паперовому вигляді. Але, попри це, у кожного власника квартири має бути зразок витягу з Держреєстру. Це можливість захистити себе при видаленні електронної інформації.

Як надійно оформити право власності на квартиру

Правильність оформлення всієї документації безпосередньо залежить від фахівця, який візьме на себе відповідальність у розв’язанні цього питання. Саме тому рекомендується довіритися справжнім професіоналам своєї справи. В Юридичній компанії «Касьяненко і партнери» працюють досвідчені юристи та адвокати по нерухомості, які проконсультують кожного клієнта і допоможуть здійснити процедуру реєстрації швидко і за законом. Це дозволить надалі уникнути тривалих судових розглядів.

Часто стандартний процес переоформлення квартири перетворюється на справжню аферу, коли колишній власник житла вимагає повернути свою квартиру після її продажу. Щоб уникнути подібних проблем, важливо уважно перевіряти всі документи, вчитуватися в папери, на яких Ви залишаєте свій підпис. В цьому випадку не обійтися без обов’язкової юридичної підтримки, завдяки якій фахівець моментально відшукає помилки в договорі, тим самим оберігаючи свого клієнта від можливих ризиків.

Касьяненко Дмитро Леонідович

Адвокат, керуючий партнер Юридичної компанії "Касьяненко і партнери". Від 2002 року, Дмитро Леонідович розпочав свій шлях у правничій сфері, пройшовши шлях від ключових позицій у бізнес-структурах до важливих ролей у державному секторі. Завдяки своєму досвіду, він став відомим фахівцем у галузях кримінального права, банківського та фінансового права, господарського та податкового права і процесу.

Подписаться
Уведомление о
0 Комментарий
Inline Feedbacks
View all comments