Покупки та різні замовлення в наш час не є чимось незвичайним. Однак подібні придбання не завжди виявляються тим, на що ми розраховували спочатку. Подібні проблемні ситуації регулюються ЗУ “Про захист прав споживачів”. У всіх розвинених країнах права споживачів регламентуються на законодавчому рівні. Україна не стала винятком у списку таких країн. На законодавчому рівні можливість отримання якісних послуг і товарів закріплена як Конституцією України, так і положеннями ЦКУ. Своєю чергою Цивільне процесуальне законодавство регулює судовий порядок, в рамках якого відбувається усунення порушень, пов’язаних зі споживчими правами.
Не рідкісні ситуації, де необхідна допомога юриста для захисту прав споживача. Причин тому багато: це і правова безграмотність громадян, і відсутність бізнес-етики у суб’єкта, який займається реалізацією товарів, послуг. Крім визначення «права», виробники й продавці товарів, послуг повинні знати свої обов’язки, оскільки саме на цьому найчастіше заснований захист споживача, як позивача.
Згідно із законодавством України, виробник товару зобов’язаний надавати споживачеві якісний продукт, на якому у разі потреби буде вказана вся інформація про склад, умови та строк зберігання. Випускаючи продукцію на ринок, виробник також бере на себе гарантійне зобов’язання стосовно ремонту виробу або заміні несправної деталі безкоштовно протягом строку, передбаченого умовами обслуговування покупця.
Правові обов’язки продавця:
- надання документів на товар за вимогою покупця
- надання повної інформації про реалізований товар (опис характеристики та ін.)
- оформлення гарантії
- інформування про центри сервісного обслуговування для забезпечення гарантійного ремонту.
Для покупця також передбачені обов’язки, головний з яких – правильне використання придбаного товару.
Як повернути товар у магазин
Повернення товару продавцю можливе у двох ситуаціях:
- якщо товар не підійшов, але не був у використанні;
- якщо товар виявився неякісним.
→ Якщо товар з яких-небудь причин не підійшов покупцеві, він має повне право повернути його й отримати всю суму назад. Термін повернення – не більше 14 днів з моменту покупки або фактичного отримання (у випадках, коли товар був доставлений поштою, кур’єром, службою доставки). Для повернення покупець повинен пред’явити чек на товар і сам товар зі збереженим початковим видом (на товарі повинна бути бирка, ярлик, паковання та ін.). Якщо товар був пошкоджений – продавець має право відмовити в поверненні.
У разі придбання неякісного продукту, покупець має право повернути товар, вимагати заміну або ремонт. Претензії вважаються законними за умови, що гарантійний термін ще не вийшов.
Для повернення, заміни або безкоштовного ремонту покупець повинен написати заяву до відповідної торгової точки. Обов’язок продавця – скласти акт повернення на товар.
Як повернути товар, куплений в онлайн магазині
Розвиток онлайн комерції та збільшення обсягу товарів, куплених в Інтернеті, наштовхують на питання: чи можна повернути товар, якщо чек відсутній?
Наша відповідь – МОЖНА! Відсутність чека не є вагомою підставою для відмови споживачу в дотриманні його прав. Накладна, квитанція, інструкція з експлуатації, показання свідків також є підтвердженням покупки, про що свідчать закони України.
Щоб ефективно відстояти свої права, як споживача, фахівці Юридичної компанії «Касьяненко і партнери» рекомендують:
- Зберігати документальне підтвердження покупки товару у певного продавця;
- Експлуатувати придбаний товар згідно з передбаченою інструкцією;
- Зберігати паковання до закінчення гарантійного терміну;
- Не відкладати оформлення претензії;
- Наполягати на задоволенні претензії, посилаючись на закон про права споживача.
Юрист або адвокат допоможе вам захистити свої споживчі права, якщо:
- ви плануєте дорогу покупку (нерухомість, авто, побутову техніку та ін.);
- компанія-постачальник відмовляється проводити гарантійні ремонтні роботи;
- ви зробили покупку, яка виявилася неналежної якості;
- нове придбання завдало шкоди вам чи вашому майну;
- ви взяли кредит на покупку будь-якої речі, але потім зрозуміли, що не здатні погасити позику;
- ви сумніваєтеся в тому, що споживча угода відповідає вашим інтересам, як покупця;
- за фактом покупки були порушені терміни, відсутнє підтвердження оплати, не проведена доставка та ін.;
- продавець пропонує внести оплату покупки на рахунок третьої особи;
- вам необхідно правильно скласти договір з виконавцем;
- ви зробили покупку і залишилися незадоволені нею, оскільки вам була надана помилкова або недостатня інформація про товар;
- у вас виникли інші питання у сфері споживчого права.
Ми можемо допомогти вам:
- зберегти або повернути кошти, витрачені на покупку товару невідповідної якості;
- уникнути проблем, пов’язаних зі споживчими угодами;
- розв’язати проблему і вибрати кращу стратегію для цього;
- отримати якісну юридичну консультацію в даній сфері права;
- отримати у третіх осіб інформацію, здатну допомогти розв’язанню споживчої проблеми або спору;
- скласти позов, скаргу, клопотання і інші документи, з подальшою подачею їх до відповідних органів;
- представити ваші інтереси в суді, обґрунтувати та грамотно відстояти позицію в спорі з продавцем/виконавцем;
- отримати юридичний супровід в досудовому розгляді.
Юристи та адвокати юридичної компанії «Касьяненко і партнери» мають багаторічну практику захисту прав споживачів. Звернувшись до нас за допомогою, ви отримаєте професійну допомогу в судовому захисті ваших прав, як споживача. Ми розв’яжемо будь-яке питання, пов’язане з відшкодуванням заподіяної моральної чи матеріальної шкоди, допоможемо стягнути штраф і збитки з відповідача, зробимо все необхідне для захисту ваших прав.