Відшкодування моральної шкоди після ДТП є складним процесом, який найчастіше затягується на довгий час. Адже саме суд визначає розмір цієї виплати, тому суми можуть бути абсолютно різними – як 1 000 грн, так і 20 000 грн. Однак існує чимало потерпілих, які не користуються юридичними послугами, не знайомі зі своїми правами, а тому не розуміють: на яку суму взагалі можна розраховувати.
Крім того, далеко не всі потерпілі доводять рішення подібних ситуацій до суддівської лави. Це пояснюється кількома причинами: деякі дотримуються думки, що ситуація, що склалася, не варта стількох сил і часу; багато й таких, що зовсім не знають, що треба звернутися до суду.
В українських законах ні слова не сказано про конкретні розміри відшкодування моральної шкоди після ДТП. Тому суддя вирішує, яку суму вказати, керуючись власною думкою, досвідом і подробицями конкретної події. У цей список також входять витрати, виділені на лікування потерпілих та тяжкість отриманих ушкоджень. Часто трапляються ситуації, коли в процесі розгляду практично однакових ситуацій, один і той же суд вказує різні суми.
Як правило, дана сума відшкодування моральної шкоди варіюється в межах 20-30 тис. грн.
В результаті подібних ситуацій обов’язково потрібно врахувати:
- Рекомендується не відтягали час і моментально подавати позов до суду – це гарантія того, що потерпілий може розраховувати на грошову компенсацію.
- Якщо цивільний позов не був заявлений на початку слухання основної справи, можна подати його вже після того, як набере чинності обвинувальний вирок.
- Якщо потерпілий загинув в результаті ДТП, подачею позову можуть зайнятися його родичі.
- Якщо потерпілий в результаті ДТП отримав серйозні травми, відшкодування даної шкоди здійснюється внаслідок виплат, які повинні надходити щомісяця.
Найголовніше, автовласники повинні пам’ятати, що закон завжди на їхньому боці. А кваліфікована допомога і підтримка авто юриста – це найкращий спосіб заощадити гроші та зберегти власні нерви.
Юристи та адвокати Юридичної компанії «Касьяненко і партнери» готові допомогти клієнтам на будь-якому етапі розв’язання спірних моментів.