click fraud detection

ТЕМА: 11.05.2016 ВАСУ: про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Просмотр 1 сообщения - с 1 по 1 (всего 1)
  • Автор
    Сообщения
  • #4948
    Dmitry Kasyanenko
    Модератор

    ВИЩИЙ АдміністративниЙ СУД УКРАЇНИ

    01029, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 5

    УХВАЛА

    Іменем України

    “16” серпня 2016 р. №К/800/14598/16

    Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів: головуючого судді Юрченко В.П., суддів: Бухтіярової І.О., Приходько І.В., розглянувши в порядку письмового провадженнякасаційну скаргуОСОБА_1 на постановуДніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11.05.2016 у справі №808/8815/15за позовомОСОБА_1 доДержавної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,- ВСТАНОВИВ:

    Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 17.12.2015 позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Шевченківському районі міста Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області форми «Ф» №317-17 від 25.06.2015

    Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11.05.2016 у даній справі скасовано постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 17.12.2015 та прийнято нове рішення, яким відмовлено у задоволенні позовних вимог.

    Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, позивач подав касаційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове рішення, яким залишити в силі рішення суду першої інстанції, оскільки вважає, що постанову було прийнято з порушенням норм матеріального права.

    Заперечення на касаційну скаргу не надходили, що не перешкоджає її розгляду по суті.

    З урахуванням відсутності клопотань усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю, колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду касаційної скарги в порядку письмового провадження відповідно до пункту 1 частини 1 статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України.

    Переглянувши судові рішення в межах касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про наявність підстав для задоволення касаційної скарги, виходячи з наступного.

    Судами попередніх інстанцій встановлено, що 30 червня 2015 року Державною податковою інспекцією в Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області на адресу позивача направлено податкове повідомлення-рішення №317-17 від 25 червня 2015 року, яким ОСОБА_1 визначено суму грошового зобов’язання з транспортного податку з фізичних осіб у розмірі 25000,00 грн., оскільки позивач є власником легкового автомобіля «Lexus», 2011 року випуску, з об’ємом двигуна 3456 кубічних сантиметрів, який відповідно до вимог пп. 267.2.1 ПК України є об’єктом оподаткування транспортним податком.

    Рішення сесії Запорізької міської ради №8-2015-01-15 від 15 січня 2015 року «Про встановлення податку на майно (в частині транспортного податку)» оприлюднене 28 січня 2015 року.

    Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку, що, оскільки рішення сесії Запорізької міської ради №8-2015-01-15 від 15 січня 2015 року «Про встановлення податку на майно (в частині транспортного податку)» оприлюднене 28 січня 2015 року, то застосування контролюючим органом його положень з метою оподаткування може мати місце не раніше наступного бюджетного періоду, тобто не раніше 2016 року.

    Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи в позові, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що питання справляння транспортного податку визначаються виключно Податковим кодексом України і не можуть ставитися у залежність від дії підзаконного нормативно – правового акту.

    Колегія суддів Вищого адміністративного суду України не погоджується з висновками суду апеляційної інстанції, з огляду на наступне.

    Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (стаття 1 Податкового кодексу України).

    Згідно п. 8.3. ст.8 Податкового кодексу України до місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов’язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

    01 січня 2015 року набрав чинності Закон України № 71-VIII від 28 грудня 2014 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким викладено в новій редакції ст.267 Податкового кодексу України та введено новий транспортний податок.

    Згідно підпункту 265.1.2 пункту 265.1 статті 265 названого Кодексу податок на майно складається з транспортного податку.

    В силу вимог пп. 267.2.1 п.267.2 ст.267 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб.см.

    Відповідно до приписів п. 10.2 ст. 10 Податкового кодексу України місцеві ради обов’язково установлюють податок на майно в частині транспортного податку.

    Пунктом 4 Прикінцевих положень Закону України № 71-VIII від 28 грудня 2014 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» рекомендовано органам місцевого самоврядування: у місячний термін з дня опублікування цього Закону переглянути рішення щодо встановлення на 2015 рік податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) для об’єктів житлової нерухомості, а також прийняти та оприлюднити рішення щодо встановлення у 2015 році податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) для об’єктів нежитлової нерухомості, податку на майно (в частині транспортного податку) та акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Установлено, що в 2015 році до рішень місцевих рад про встановлення місцевих податків на 2015 рік не застосовуються вимоги, встановлені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

    Відповідно до пп. 12.3.4. п. 12.3. ст. 12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

    Згідно із п. 12.5 ст. 12 Податкового кодексу України офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, який набирає чинності з урахуванням строків, передбачених підпунктом 12.3.4 цієї статті.

    Зазначені норми узгоджуються з принципом стабільності, на якому ґрунтується податкове законодавство, що закріплений у підпункті 4.1.9. пункту 4.1. статті 4 Податкового кодексу України, вимоги якого передбачають, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

    Колегія суддів також зазначає, що Законом України від 28.12.2014 №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» лише рекомендовано органам місцевого самоврядування вчинити певні дії, в той час, як пп. 12.3.4 Кодексу законодавцем чітко встановлено повноваження місцевих рад при встановленні місцевих податків та зборів.

    В розрізі наведеного вище, та з урахуванням вимог частини 3 статті 2, частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, судова колегія вбачає законні підстави погодитись з доводами позивача, викладеними в касаційній скарзі.

    Суд касаційної інстанції приходить до висновку, що судом апеляційної інстанції помилково скасовано рішення суду першої інстанції, яке ухвалене відповідно до закону, з дотриманням норм матеріального та процесуального права при вирішенні даної справи та вважає, що суд повно встановив обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, та надав їм правову оцінку на підставі норм закону, що підлягали застосуванню до даних правовідносин.

    На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 220, 222, 223, 226, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

    УХВАЛИВ:

    1. 1. Касаційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

    2. Постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11.05.2016 скасувати та залишити силі постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 17.12.2015.

    3. Ухвала набирає законної сили через п’ять днів після направлення копій особам, що беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, передбачених статтею 237 Кодексу адміністративного судочинства України, у порядку та в строки, встановлені статтями 236- 2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

    Головуючий суддя В.П.Юрченко Судді І.О.Бухтіярова І.В.Приходько

Просмотр 1 сообщения - с 1 по 1 (всего 1)
  • Для ответа в этой теме необходимо авторизоваться.
blank

Мы используем cookie-файлы для получения информации о том, как вы используете наяш Веб-сайт. Подробней

Cookie-файлы

Мы используем cookie-файлы для получения информации о том, как вы используете наш Веб-сайт. Cookie-файлы позволяют нам обеспечить возможность использования Веб-сайта в более удобном и доступном формате. Такие файлы, как правило, не содержат какие-либо данные, которые позволили бы нам идентифицировать вас как конкретное физическое лицо. Ваши данные будут обрабатываться с использованием cookie-файлов в течение разрешенного вами периода.


Политика использования файлов Cookie / Cookie Policy
Согласие пользователя на правила пользования веб сайтом
Согласие на сбор, обработку и передачу персональных данных

Закрыть